Traditioner skaber glæde og forventning

Julianes traditioner omfatter både børn og voksne

Årlige aktiviteter skaber variation i hverdagen i børnehaven. Vi benytter årets forskellige højtider til at rammesætte aktiviteter for børnene. Til nogle aktiviteter inviterer vi jer forældre med for at knytte et stærkere bånd mellem hjem og institution.

Traditioner kun for børnene:

• Fastelavn
  • Påskeklip
  • Fælles udeuge
  • Afslutningsfest for de kommende skolebørn
  • Fælles heldagstur i forsommeren
  • December måned er generelt en måned med mange traditioner, med nisser, juleklip, pebernødder, kirkebesøg med videre.

Arrangementer for forældre/familierne er med til at styrke relationer

Ved vores arrangementer er der mulighed for at lære hinanden at kende på kryds og tværs i forældregruppen, og også at snakke med personalet i en mere uformel sammenhæng.

• Forældrearbejdsdag
    Hvert år, i efteråret, afholder børnehaven, sammen med bestyrelsen, en arbejdsdag. Her har forældrene mulighed for at hjælpe til med at lave nogle af de mange mindre opgaver, som samler sig sammen i løbet af året. Dette er primært ude – for eksempel feje fliser, køre affald væk eller lignende.
    Det er samtidig et hyggeligt arrangement, hvor forældrene har mulighed for at lære hinanden bedre at kende - både ens barns legekammerater, og deres forældre.
    Vi slutter af med fælles hygge med grillede pølser, brød og tilbehør.
  • Forældremøde
    I efteråret har vi det årlige forældremøde, hvor et fast punkt er valg til den nye bestyrelse.
    Derudover forsøger vi at lave et relevant indhold i forhold til hvad der optager os, eller forældregruppen. Dette sker i samarbejde med forældrebestyrelsen.
  • Julearrangement
    I slutningen af november måned, afholder vi det årlige julearrangement, hvor vi mødes til en hyggelig eftermiddag med æbleskiver, dans om juletræet, julesange med videre. Dette er også en rigtig god mulighed for at lære de andre forældre at kende.
  • Sommerfest
    Derudover er der tradition for at forældrebestyrelsen står for en sommerfest i juni måned.